تنظیم رضایت نامه استفاده از علامت تجاری

تنظیم رضایت نامه استفاده از علامت تجاری

گاهی اوقات به دلایل مختلف همچون عدم فعالیت شخص یا شرکت صاحب

علامت تجاری حقوق و منافع علامت تجاری برای مدت معین یا مادام العمر به شخص دیگری واگذار می شود

که این واگذاری باید از طریق تنظیم سندرسمی تحت عنوان انتقال منافع و حقوق علامت تجاری صورت می پذیرد

و سپس طی سپری شدن مراحل اداری و ثبت دفتر و ظهرنویسی و درج در روزنامه رسمی به مالک جدبد انتقال پیدا نماید.

ثبت طرح صنعتی علامت تجاری تنظیم رضایت نامه استفاده از علامت تجاری

علامتهای تجاری چیست :

علامت تجاری به شکل یا لوگویی گفته می شود که بیانگر فعالیت شرکت یا موسسه می باشد.

در این زمان می بایست برای رشد و پیشرفت کسب و کار وجذب مشتری می بایست از علامت های تجاری استفاده نمود.

 چه علاماتی به عنوان علامت تجاری قابل ثبت می باشند:

هر کلمه، حرف، عدد، ترسیمات دستی یا هندسی، عکس، شکل، رنگ یا ترکیبی

از اینها که توانایی معرفی یک مجموعه را داشته باشد

و باعث تشخیص یا معرفی یک کالا از سایر کالا ها شود علامت تجاری بوده و قابل ثبت می باشد .

  1. ـ نتواند کالاها یا خدمات یک مؤسسه را از کالاها و خدمات مؤسسه دیگر متمایز سازد.
  2. خلاف موازین شرعی یا نظم عمومی یا اخلاق حسنه باشد.
  3. مراکز تجاری یا عمومی را به ویژه درمورد مبدأ جغرافیایی کالاها یا خدمات یا خصوصیات آنها گمراه کند.
  4.  عین یا تقلید نشان نظامی‌، پرچم‌، یا سایر نشانهای مملکتی یا نام یا نام اختصاری یا حروف اول یک نام یا نشان رسمی متعلق به کشور، سازمانهای بین‌الدولی یا سازمانهایی که تحت کنوانسیونهای بین‌المللی تأسیس شده‌اند
  5.  عین یا به طرز گمراه‌کننده‌ای شبیه یا ترجمه یک علامت یا نام تجاری باشد

که برای همان کالاها یا خدمات مشابه متعلق به مؤسسه دیگری در ایران معروف است‌.

مدارک لازم جهت ثبت علامت تجاری:

  1.  تکمیل دونسخه اظهارنامه علامت
  2.   مدارک مثبت هویت متقاضی
  3.  مدارک نماینده قانونی
  4.   ۱۰نمونه گرافیکی یا کپی یا تصویر از علامت درخواستی حداکثر درابعاد ۱۰×۱۰ سانتی متر