«سونامی طلاق» در حال تخریب ارزش‌های اخلاقی و خانوادگی

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: سونامی طلاق در حال حاضر در حال تخریب همه پایه‌ها، ارکان و ارزش‌های اخلاقی و خانوادگی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی توکلی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کویر، اظهار کرد: باید راه و رسم زندگی و همسرداری برای زوجین روشن شود تا هرکدام بدانند که در قبال دیگری چه باید انجام دهند و به احساسات یکدیگر پاسخ داده و احترام بگذارند.

وی با بیان این که زوجین باید نقاط مثبت و منفی یکدیگر را شناخته و رفتارهای خود را بر اساس آنها تنظیم کنند، ادامه داد: دستورات و احکام دینی می‌تواند بستری برای سالم‌سازی فضای خانواده باشد و حتما باید بایدها و نبایدهای دینی مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در گذشته در یک نوبت از رشد طلاق به عنوان “سونامی طلاق” تعبیر کردم که این سونامی در حال حاضر در حال تخریب همه پایه‌ها، ارکان و ارزش‌های اخلاقی و خانوادگی است.

وی تصریح کرد: جدایی و طلاق، سبک زندگی و تدبیر عقلا نیست؛ بلکه عقل حکم می‌کند که افراد برای اصلاح امور خود، راهی بیندیشند و زندگی را مدیریت کنند؛ همانگونه که خلبان، هواپیمای سانحه دیده را هدایت می کند تا بدون خطر فرود آید.

توکلی ادامه داد: افراد با تدبیر و دارای ظرفیت بالا، کمتر به طلاق می‌اندیشند؛ اما روحیه رفاه طلبان و راحت طلبان این است که نمی خواهند اهل بردباری و تحمل در مشکلات و ناملایمات باشند.